کد : 1603 ۶شهریور ۱۴۰۳ ساعت 09:08
نگاه،

گروه رسانه ای ایران " گرا" یعنی، ( گفتمان سازی، روشنگری، امید آفرینی)

رسانه ها در عصر پرشتاب پیشرفت فن آوری های نوین نقش بسیار تعیین کننده، اثر بخش و هدایتگری در جوامع بشری دارند و هر میزان که رسانه ای دارای شخصیت فردی ، اجتماعی ، سازنده و امید بخش داشته باشد، سطح اعتمادی پذیری اش پیشگاه افکار عمومی برجسته تر خواهد بود.
گروه رسانه ای ایران

در علم رسانه مشهور است که : رسانه ها نمی توانند به افکار عمومی بگویند به چه چیزی بیندیشند، اما با تولید محتواها و شخصیتی که از خود بروز می دهند، قادرند به مخاطبان اعلام کنند" چگونه فکر کنند.
این ویژگی شاخص رسانه های معتبر ، با شخصیت و قابل اعتماد وراهگشاست که می تواند هر جامعه ای را در مسیر درست، توسعه و شکوفایی راهنما باشند و بسیاری  از افراد جامعه نیز از چنین رسانه ای بهره مند می شوند.
سیاه نمایی، نگاه های بخشی و جناحی ، توهین و تخریب و الگو قرار دادن رسانه های مخرب و زرد و سیاه و مشوش جلوه دهنده گان فرهنگ هر جامعه ای ، نان به نرخ روز خورها ، فضا سازها و رسانه هایی که بدون فکر و اندیشه ی و نیز دانش لازم ، تنها با هدف بالا بردن تعداد بیننده و شنونده  یا کسب در آمد و در فضای مجازی تعداد دنبال کننده " فالوور" ، روزگار سپری می کنند – کارشان به واقع جفا به افکار عمومی است.
رسانه های حرفه ای و با تدبیر ، متشخص، با فرهنگ و معتبر همانهایی هستند که به اصطلاح مشهور ما ایرانی ها " پدر مادر دار باشد" و هر روز برای گذرن زندگی ، به زنده باد این و مرده بار این و   آن تکیه نکنند و و با زیست خزه ای  افکار عمومی را دچار تنش و چالش و بحران نسازند

.
و اما  گرا .........؟
نیمه دوم اردیبهشت 1403 با همفکری  دو تن از دوستان  جوان -  گروه رسانه ای ایران -  " گرا" با هدف همدلی، هم اندیشی و همراهی با مردم و مسئولان استان گیلان  پایه گذاری شد " هیات سه نفره" ،و با  اتکا و به هدف "  گفتمان سازی، روشنگری ، امید آفرینی"  که برگرفته از پیام مقام معظم رهبری و تاکید ایشان است  وارد عرصه رسانه ای گیلان  شد.
این گروه که متعلق به یک جمع معینی است، اکنون با روزنامه های سراسری " ایران ، ایران اقتصادی، ورزشی، ایران دیلی و الوفاق  و نیز جمهور، هفته نامه " سوما" و ده پایگاه خبری تحلیلی مصمم به اطلاع رسانی هنرمندانه، حرفه ای ، تاثیرگذاری، دقیق و تحقیقی و در نهایت به نفع منافع ملی  و استانی و انشاء الله تحقق خواسته های به حق افکار عمومی  طی مسیر داشته باشد و تا زمانی که ممکن باشد با همراهی دیگر رسانه های دارای شخصیت حرفه ای برای مردم و مسئولان گیلان اثر گذار باشد.

دیده شدن مثبت و پر حلاوت بسیار هم مطبوع و پذیرفتنی است اما هدف مان در "گرا" تنها برای دیده شدن نیست و راست قامت در امتداد توجه نخبگان جامعه، هنرمندان، استادان و دانش بنیان ها، مدیران شایسته و گروه های برخوردار و حامی قشرهای مختلف ، خیران شریف، پزشکان و پرستاران، اصناف، سرمایه گذاران، کارفرمایان، تولید کنندگان در بخشهای گوناگون، دانش آموزان و دانشجویان و در یک کلمه همه قشرهای بزرگواراستان و کشور هستیم.
مجموعه اکنون در آغازین روزهای شهریور ماه دارای قوام نسبی شده است "  و می توان ادعا کرد که  حرکت گروه " هیات موسس و همکاران درظل توجهات ولی عصر" عج"  به درستی  دنبال میشود".
اکنون برای بسط این حرکت که هدف اصلی ما است و تحقق واقعی  توصیه های به حق  رهبر معظم انقلاب یعنی بیان دستاوردها و جهاد تبیین در دو عرصه به حامیان و پشتیبان های حقیقی دارای اصالت ، مستقل و مقتدر نیاز داریم.
در این راستا از هر ایده راهگشا ، موثر و همیاری های موثر درمسیر رشد و توسعه استان استقبال می کنیم و به طور طبیعی افراد بدخواه، سیاه نما، مخرب  و ضد مردمی را بر نمی تابیم.
تلاش می کنیم ، چهره های برتر و خدمتگذاران بی منت را معرفی وزمینه های خوب سرمایه گذاری در منطقه، ایجاد اشتغال، جبران عقب ماندگیها، انتشار امید در افکار عمومی  را در داخل و خارج از استان و کشور را با آگاهی و دقت بهتر و شایسته تر بشناسانیم.
از همه خدمتگذاران صدیق هم دعوت می کنیم تا در این راه همراه و همگام با ما باشند  و همه با هم برای آبادانی گیلان عزیز و سربلندی مردم فهیم و شریف بیش از پیش تلاش کنیم. انشاء الله
مجید محمدپور- نویسنده، روزنامه نگار و استاد علوم ارتباطات
عضو گروه رسانه ای ایران " گرا"
 شهریور ماه 1403


 

گیلان 24
نظر شما
تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نگردیده است
آقای من ..... تو روزی خواهی آمد عشق را تقسیم خواهی کرد تو معنای قشنگ عشق را تفهیم خواهی کرد
با مصرف بهینه 300 خودرو اتومات جایزه بگیرید